Medewerkers voorbereiden op meer lokale distributie

Samen met HEMA’s Digital Innovation Lab gingen we in op de groeiende vraag naar lokale distributie door winkelmedewerkers uit te rusten met tools om makkelijker online bestellingen te picken.

Forty &

Status

We bouwen momenteel een minimale versie van de oplossing voor de pilotfase.We bouwen momenteel een minimale versie van de oplossing voor de pilotfase.

Deliverables

Gevalideerd probleem; gevalideerde oplossing; concept design; prototype

Bigger Picture

Digitale technologie is één van de belangrijkste succesfactoren in de detailhandel. Met behulp van digitale toepassingen kunnen de vele HEMA winkels door het hele land goed ingezet worden als lokale afhaalpunten voor online bestellingen. Als elke winkel wordt ingezet als een mini distributiecentrum, kan HEMA haar levertijd verkorten voor online bestellingen en daarmee ook kosten drukken.

Uitdaging

Hoe kunnen we het picken van bestellingen dusdanig makkelijker maken dat het meer frequent kan worden gedaan?

Probleem

Op welk probleem focusten we ons?

Door het doen van observaties, interviews en journey mapping sessies rondom het picken van online bestellingen kwamen we erachter dat medewerkers nog veel handmatig doen. Het identificeren van de inhoud van bestellingen en de productlocatie in de winkel zijn daar voorbeelden van. Dit proces kan veel makkelijker en efficiënter.

Oplossing

Met welke oplossingen kwamen we?

Na het testen van een aantal verschillende concepten kwamen we tot de conclusie dat een simpele medewerkers-applicatie de best passende oplossing was voor de hiervoor genoemde problemen. Deze applicatie zou medewerkers helpen met het verwerken van bestellingen, het vinden van producten in de winkel en het nabestellen van producten die niet meer op voorraad zijn.

No items found.
Simulatie

Hoe reageerde de doelgroep op de oplossing?

We gingen bij meerdere HEMA winkels langs om een prototype te testen met medewerkers. Zij waren ontzettend enthousiast over het ontwerp, omdat deze oplossing hen een hoop tijd en frustratie zou besparen. Deze tijd zouden ze vervolgens kunnen gebruiken om meer aandacht te geven aan klanten in de winkel.

Pilot

Hoe ging de test met het MVP?

Groei

Hoe reageerde de doelgroep op de oplossing?

Tot hier

Op dit moment bouwen we een minimale versie van de oplossing waarmee medewerkers zelfstandig zouden kunnen werken. Met deze zogenaamde MVP zullen we een pilot draaien in een selectie van HEMA winkels.

Wil je samen vooruit?
Neem contact op met
Team
Forty team

Ruben Verbaan

Innovation strategist & junior partner

Owen Thijssen

Service/UX designer
In samenwerking met

Marco Smit | HEMA ; Wessel Kroon | HEMA

Terug naar overzicht